Patrick en Brenda reizen de wereld rond

Dag 2 deel 1

dag 2

nadat Patrick zo als zovaak met moeite uit bed kwam, begonnen we dan toch met het ontbijt. het zag er allemaal super goed uit. echt stuk beter dan verwacht. we hadden een tafeltje op een verhoging aan het raam. eet veel keus aan dingen die je kon nemen Heyy zag er erg verzorgd uit.

Daarna gingen we een stukje lopen richting het oude stadscentrum. We hadden het Krakau boekje mee om leuke en mooie plekken uit te zoeken. We zijn naar de toegangspoort van de oude stad gelopen. De oude muren zijn al enige tijd geleden afgebroken. De oude gracht is vervangen voor een park. Er is veel toerisme en er worden telkens groepen (kinderen) rondgeleid. Ook staan er kunstenaars, 1 met heele mooie schilderijen. toen door naar het marktplein van 4 hectare groot. daar rondje gelopen. de Mariakerk staat aan de kop van dit plein. we hebben er omheen gelopen maar konden de toeristen ingang niet vinden. Daarna hebben we gekeken in de lakenhal, dit is een groot handelsgebouw waar vroeger stoffen werden verhandeld. daarna hebben we in een choco bar warme chocomel op met een pannenkoek met appel en kaneel. we konden daar mooi even met Wi-Fi kijken hoe het zit met de entree van de Maria kerk. toen de kerk binnen gegaan. eerst kaartje gekocht. de kerk was opgedeeld in 3 gedeelten. bidden toerisme en drieluik waar Maria wordt aanbeden. er is erg veel rijkdom. Je moet lid betalen voor toestemming om foto's te maken. je krijgt dan een stikker. het is allemaal super gedetailleerd een ook mooie plafonds. leuk om op te merken was het bankje in de kerk waar oskar Schindler on contact komt met een groepje handelaren. nadat Brenda en kaarsje heeft opgestoken zijn we terug naar het hotel gegaan. onderweg zijn we nog een andere kerk binnen gegaan. dit was in een gebied waar veel studenten zijn. soort universiteiten gedeelte. in de kerk hier hebben ze de graftombe gerenoveerd. je mocht daar rondlopen. de kerk Zelf was minder uitbundig aangekleed dan De Mariakerk maar ook wel erg mooi. op de weg terug naar het hotel hebben we een mooie muts gescoord voor patrick. toen snel nog iets gegeten bij alchemia. leuke tent waar we een broodje en Een salade op hebben.

om 15.15 worden we opgepikt bij het hotel voor de toer naar de zoutmijn..

will be continued