Patrick en Brenda reizen de wereld rond

Hotel Columbus

Ruim optijd aangekomen op vliegveld Eindhoven. Mooi vliegveld. Hoop ruimte maar toch rustig. Bakkie gedaan en koffer gedumpt. Mevrouw geholpen met koffertje, wieltje afgebroken. Toen naar de douane. Daar was het mega druk. Maar goed dat we al zo snel daar heen liepen. Na een halfuur waren we aan de beurt, alles was goed, geen extra check nodig.

Toen wachten op boarden. we moesten naar het vliegtuig lopen en via de trap instappen. Rij 12. Naast brenda was een lege stoel aan het raampje. Dat kwam na lang wachten en Meneer voor. Maar Wij mochten doorschuiven en ging de Meneer aan het gangpad zitten. Het vliegtuig personeel was slecht te verstaan. Belabberd Engels. Toen vliegen, we kwamen boven de wolken weer in het zonnetje. Na 1 uur en 35min landen we op een modern ogend vliegveld in krakau. Zag er erg sjiek uit.

Weer zonder slurf. Wachten op de koffer duurde niet lang. toen naar het pickupppoint. De taxi voor ons was er nog niet. Na 10min wel. Mercedes Vito busje. 25min rijden naar het hotel. vliegveld waren ze aan het renoveren dus bijna alles is nieuw. Rijden door het landschap verteld de man over Polen en zijn werk en de omgeving. Ons hotel ligt op de rand van De joodse wijk kaziemier.

We zijn er. Midden in het drukke stadscentrum. Mooi hotel met goede bediening. Kamer 18. keurige kamer met een douche bad combi. Erg netjes. Even opfrissen en schone kleren aan, want in het vliegtuig was het erg warm. Toen gewandeld naar restaurant kraka ofzoiets. No1 tripadvisor restaurant van krakau. We hadden niet gereserveerd maar konden gelukkig nog wel terecht. Maar goed dat we optijd waren want na ons werd het al snel drukker en werd er zelfs nee verkocht.

Super lekker gegeten. Soep vooraf, rundvlees en kaasiets als hoofd en appeltaartje met ijs als toetje. Halve liter bier en twee cola. kosten: €29.30 ofwel 112 zlottie

Toen nog stukje gewandeld en ergens nog wat gedronken. Het is mooi weer. Koud maar droog. Echt Nederlands winterweer . daarna naar het hotel en ons klaargemaakt om lekker te gaan slapen.

Weltersten